پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

برگزاری جشنواره سراسری «آیات»

جشنواره سراسری «آیات» بهمن و اسفند 96 در شیراز و بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم، جشنواره سراسری «آیات» در بخش‌های فیلم داستانی، پویانمایی، مستند، نماهنگ و بخش ویژه، اسفندماه برگزار می‌شود.

اهداف این جشنواره شناسایی و حمایت از هنرمندان برای تولید آثار هنری مرتبط با آیات قرآن کریم، تبلیغ و نشر مفاهیم قرآنی و دینی با استفاده از زبان هنر، تلفیق نگرش‌ها و توانمندی‌های سنتی و مدرن هنرمندان قرآنی و دینی، افزایش علاقه‌مندی آحاد جامعه به هنرهای قرآنی، تقدیر و تشویق هنرمندان حوزه قرآن و عترت، توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی و دینی، نگرش جدید در طراحی پوستر با بهره‌گیری از فرهنگ و معارف قرآنی و اسلامی، فراهم کردن بستری مناسب برای حضور نهادها، ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی به منظور آشنایی با آثار هنرمندان خلاق است.

همچنین، موضوعات جشنواره شامل داستان‌های قرآنی و عترتی اقتباس از داستان‌های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام (ص)، زندگی و سیره پیامبران الهی از دیدگاه قرآن، زندگی و سیره معصومین (ع)، زندگی و سیره دیگر شخصیت‌های قرآنی، تمثیل‌های قرآنی و عترتی هستند.

مضامین و معارف دینی شامل کانون خانواده، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، حجاب و عفاف، سوره مبارکه یاسین، فرهنگ ایثار و شهادت، امر به معروف، نهی از منکر، راستگویی، مثبت‌اندیشی، صلح و دوستی، مهربانی، ظلم‌ستیزی، اسلام‌شناسی، گذشت، حقوق همسایه، قانون‌مداری، احسان به والدین، امید و شعف، ازدواج، کار و تلاش، توکل، قرض‌الحسنه، زکات، نماز، کسب حلال، ریا، ربا، مقاومت و پایداری، کسب علم و دانش، مسجد، توبه، ولایت، تقریب مذاهب، قناعت، خودباوری، اسراف، مهدویت، همسرداری، غدیر، محیط زیست، مرگ هستند.

لازم به ذکر است، طی حکمی از سوی عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاد علی اصغر همت به عنوان دبیر هنری جشنواره سراسری نمایش«آیات» به میزبانی استان فارس منصوب شد.

همچنین گفتنی است، استاد اسماعیل براری نیز به عنوان دبیر هنری دومین جشنواره سراسری فیلم «آیات» به میزبانی استان بوشهر منصوب شد.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا 20 بهمن به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

برگزاری این رویداد قرآنی و هنری در بخش هنرهای نمایشی، بهمن ماه در شیراز و بخش فیلم،  اسفندماه در بوشهر آغاز می‌شود

اختتامیه جشنواره «آیات» 16 اسفندماه 96 برگزار می‌شود.

م ه / ط ه

این مطلب را به اشتراک بگذارید